Blog - skuteczne narzędzie content marketingowe
B icon

Blog - skuteczne narzędzie content marketingowe

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Tłumaczenie blogów czy choćby samo ich prowadzenie w języku ojczystym stało się dziś istotnym narzędziem marketingowym. Korzystają z niego międzynarodowe korporacje, duże i średnie firmy oraz mali przedsiębiorcy. Wielkość organizacji, dostępny budżet czy czas, który dane przedsiębiorstwo może poświęcić na tę formę promocji swojej firmy, nie mają znaczenia. Choć są częstymi argumentami wskazywanymi jako przyczyny zaniedbywania działań w tym zakresie. Jak sobie poradzić z tego typu problemami? Dziś spróbuję odpowiedzieć na to pytanie.

Content is King

Banery reklamowe już dawno straciły skuteczność. Użytkownicy przestali na nie zwracać uwagę. Ich świadomość wzrosła, a wzrok zaczął je najzwyczajniej omijać. Aktualnie to samo dzieje się z konwencjonalnym kontentem, który nie niesie żadnej wartości dodanej i jest wyłącznie nachalną formą promowania określonych wyrobów. Po przeczytaniu paru zdań tego typu treści konsument opuszcza stronę i traci zainteresowanie daną marką.

Lenistwo autorów treści przejawia się tym, że treści są niezjadliwe i nudne. Nie da się ich czytać. Teksty często pisane są na potrzeby robotów wyszukiwarek i spełniają odpowiednie kryteria w zakresie gęstości słów kluczowych, stosowania nagłówków, długości wpisu, linków wewnętrznych itd. Niestety nie spełniają wymogów stawianych przez dzisiejszych użytkowników - potencjalnych klientów.

Blog firmowy daje przedsiębiorstwu okazję zaprezentowania się swoim potencjalnym klientom jako specjalista w danej dziedzinie. Pomagają w tym różnego rodzaju prezentacje możliwości zastosowania określonego produktu, praktycznego wykorzystania nowych rozwiązań czy choćby opisy łączenia ze sobą różnych technologii wraz z praktycznymi przykładami. Przedsiębiorcy w ramach bloga mogą dzielić się swoją wiedzą, doświadczeniem, przyczyniając się tym samym do poszerzenia wiedzy i świadomości konsumenta i zyskując w ten sposób jego lojalność.

Artykuły publikowane w ramach bloga stanowią istotną formę dialogu między firmą a jej klientami. Jest to rozwiązanie, które można szybko oraz w łatwy sposób wdrożyć i dzielić się z klientami nie tylko informacjami o nowościach czy specjalnych promocjach w ofercie, ale również zamieszczać sprawozdania z targów branżowych, prezentować nowinki techniczne czy innowacyjne rozwiązania - w zależności od danej branży.

Publikowanie wartościowych i unikalnych treści nie pozostaje bez wpływu na pozycję firmowej witryny internetowej. Stosując kilka podstawowych zasad dotyczących technicznych wymagań wyszukiwarek, można w znacznej mierze przyczynić się do wzrostu pozycji w wyszukiwarce oraz wygenerowania większego ruchu na stronie.

Outsourcing

W przypadku małych i mikro przedsiębiorstw, które nie zatrudniają specjalistów od marketingu, największą przeszkodą realizacji strategii content marketingowych może być brak umiejętności bądź niedobory czasu na tworzenie treści. W takich sytuacjach warto zastanowić się nad zleceniem realizacji tego typu zadań firmom zewnętrznym, które zajmują się tworzeniem i tłumaczeniem blogów. Warto jednak przy tym pamiętać, że wybór takiego podwykonawcy musi być przemyślany. Jest wiele firm, które oferują usługi tworzenia kontentu, jednak znalezienie prawdziwych fachowców jest często trudnym zadaniem.

Kilka ważnych aspektów, na które w tym kontekście należy zwrócić szczególną uwagę, opisaliśmy w artykule Content Marketing pod kontrolą. Trzeba również pamiętać, że powierzenie tworzenia treści podmiotowi zewnętrznemu nie oznacza, że nie musisz się martwić o działania content marketingowe. Zadanie zleceniodawcy jest w tym procesie bardzo istotne. Pełni on funkcję kontrolną, pomaga w opracowaniu tematów i głównych wątków oraz analizuje dane statystyczne. Słowem współuczestniczy w tworzeniu kontentu, który przyciągnie określonych klientów. W końcu to każdy przedsiębiorca najlepiej zna swoją firmę, klientów, ich potrzeby oraz kierunek, w którym podąża jego firma.

Tłumaczenie blogów

Jeżeli prowadzisz bloga w języku ojczystym, ale chciałbyś zaistnieć na innym rynku językowym, jego profesjonalna lokalizacja wsparta wielojęzycznym SEO stanowi podstawę do zdobycia zaufania nowych klientów. Tłumaczenie blogów należy powierzyć specjalistom, którzy nie tylko znają język i potrafią przełożyć znaczenie twoich słów, ale są świadomi uwarunkowań kulturowych danego regionu docelowego. Tylko w taki sposób można uwzględnić kulturowo-językowe wymogi targetu i opracować treści, które będą odbierane nie jak tłumaczenia, a jak napisane w określonym języku.

  Prowadzisz firmowego bloga i chciałbyś zlecić jego profesjonalną lokalizację? Skontaktuj się ze mną.
Skontaktuj się
z nami

Napisz do nas

Wyślij do nas zapytanie ofertowe - z chęcią doradzimy oraz przedstawimy konkretne rozwiązania dostosowane do określonych potrzeb.

Zamknij

Napisz do nas

Nie wybrano pliku
* wymagane
Zaznacz, aby kontynuować