Kupowanie treści na potrzeby Content Marketingu
B icon

Kupowanie treści na potrzeby Content Marketingu

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Strategia marketingowa: kupmy treści na stronę firmową, będzie dobrze. Koniec strategii! Szybkie poszukiwania w Internecie "pisarzy" i marketing internetowy mamy ogarnięty. Czy aby na pewno? Pisałem w zeszłym roku o usługodawcach, u których można zamówić błyskawiczne pisanie tekstów do publikacji na stronach WWW. Najkrótsze możliwe terminy to bodajże 48 godzin, a ceny bardzo kuszące - prawie jak w sklepach typu "Wszystko za 5 PLN". Chciałbym zaznaczyć, że niezależnie od tematyki i branży, sam research, analiza konkurencji, dobranie słów kluczowych, oraz ewentualne konsultacje z klientem mogą zająć więcej niż dwa dni robocze. Mnie tyle czasu by to zajęło. Kto to wie, może jestem za wolny jak na te czasu.

Kupujemy kontent w Supermarkecie

Nie widzę przeciwwskazań co do zlecania opracowania tekstu na dany temat. Często korzystam z pomocy koleżanek - Agnieszki i Lidii- które współtworzą ze mną niniejszego bloga. Czasami wpada mi do głowy pomysł na wpis, zapisuję temat i zajawkę, a gdy siadam do pisania, słowa nie chcą płynąć. Drugie podejście, znów nic. Do trzech razy sztuka. Zanim temat zostanie uśmiercony, proponuję go dziewczynom.

Osoby niewprawione w pisaniu treści marketingowych również mogą mieć wspaniałe pomysły i tematy na wpisy. Bez odpowiednich umiejętności, środków wyrazu oraz weny pomysły mogą nigdy nie zostać zrealizowane lub efekt końcowy opracowania będzie słabo satysfakcjonujący. W takich sytuacjach nie pozostaje nic innego, jak poszukać rzetelnego copywitera, który przejmie odpowiedzialność za przygotowanie tekstu.

Nie byłoby żadnego problemu, gdyby znalezienie tego typu usługodawców było łatwe. Podjąłem się tego zadania kilkukrotnie. Niestety efekty były zaskakująco niezadowalające. Mam na myśli wyniki poszukiwań. Moi potencjalni zleceniobiorcy albo oczekiwali stawek obowiązujących w krajach leżących na zachód od Polski, nie oferowali żadnej próbki, nie podzielili się informacjami na temat ich podejścia do tematu, albo podejmowali się zlecenia i nie wywiązywali się z realizacji.

Jest też cała masa usługodawców, którzy piszą teksty dla wyszukiwarek. Sami są prawie jak roboty. Teksty są prawie gotowe i czekają jak towary na półce w dyskoncie. Podajesz słowa kluczowe, oczekiwaną objętość, przeznaczenie, a za parę dni dostaniesz gotowy materiał. Skrypty "przeczytają" takie teksty i zindeksują. Niestety u żywych odbiorców tego typu treści mogą wywołać 'niestrawność'. A w marketingu chodzi o coś zupełnie odwrotnego.

Strategia marketingowa - od czego zacząć

W skutecznym marketingu nie chodzi o zapychanie sieci treściami marnej jakości. Aby marketing przynosił wymierne korzyści, musi opierać się na solidnej strategii wyznaczającej target, metody, narzędzia, częstotliwość, styl itd. Krótko mówiąc strategia definiuje wszystkie aspekty działań, których celem jest wywołanie u klientów zainteresowania daną ofertą, a w efekcie końcowym zwiększenie sprzedaży.

Nie ma możliwości opracowania interesujących i jakościowych treści bez przeprowadzenia analizy i opracowania choćby podstaw strategii marketingowej. Jest to niezbędne minimum, od którego trzeba wyjść przygotowując działania marketingowe. Copywriter znając te założenia planuje we współpracy ze zleceniodawcą tematykę, częstotliwość, formę czy choćby styl, jakim charakteryzować się będą opracowywane teksty. Strategia marketingowa - bez tego ani rusz.

Zanim podejmiesz decyzję o zleceniu usług copywritingu pamiętaj przede wszystkim o swoich założeniach oraz celach. Treści są wyłącznie narzędziem, które musi spełnić swoją ściśle określoną rolę. Narzędziem do realizacji twoich celów. Użyję tu pewnego porównania. Zanim kupisz komputer do biura określasz wymagania, które musi spełniać. Robisz to na podstawie przewidywanego zastosowania i zadań, jakie sprzęt będzie realizował. Komponenty komputera będą różniły się w zależności do jego przeznaczenia.

Podobnie jest z tekstami na potrzeby marketingu. Muszą spełniać określone wymagania. To samo dotyczy autorów tych treści. Muszą mieć odpowiednie doświadczenie, posiadać określone umiejętności i mieć przynajmniej podstawową wiedzę w branży, dla której piszą. Poświęć więc odpowiednia ilość czasu na poszukiwania usługodawców, którzy przyczynią się do realizacji założonych celów.

Szukasz rzetelnych copywriterów? Skontaktuj się ze mną.

Skontaktuj się
z nami

Napisz do nas

Wyślij do nas zapytanie ofertowe - z chęcią doradzimy oraz przedstawimy konkretne rozwiązania dostosowane do określonych potrzeb.

Zamknij

Napisz do nas

Nie wybrano pliku
* wymagane
Zaznacz, aby kontynuować