Lokalizacja stron internetowych - klienci biur tłumaczeń często nie widzą różnicy między najzwyklejszym tłumaczeniem treści na stronę www a wysokojakościową lokalizacją serwisu realizowaną przy wsparciu specjalistycznych narzędzi translatorskich. Mimo tego wiele firm czuje potrzebę tłumaczenia treści swojej strony na jeden (angielski) lub więcej języków obcych.
Mam wrażenie, że w większości przypadków decyzja o tłumaczeniu serwisu podejmowana jest bez większego przemyślenia, a co więcej bez planu związanego z działaniami SEO oraz pozyskiwaniem zagranicznych klientów.
Problem dotyczy różnych firm - od małych lokalnych przedsiębiorców po duże koncerny mające już jakieś doświadczenie w lokalizacji korporacyjnych serwisów internetowych czy materiałów lub aplikacji webowych.
Lokalizacja stron internetowych - co należy wiedzieć
Każdy język ma swoją specyfikę i - co ważne - jego warianty używane na różnych obszarach kulturowych mogą się znacząco różnić. Stąd francuski z kanadyjskiej prowincji Quebec nie będzie tym samym francuskim co język używany przez mieszkańców Paryża. Takie niuanse odgrywają dużą rolę gdy planuje się strategie reklamowe, a zlokalizowana strona internetowa w takim samym stopniu jest narzędziem marketingowym. Dlatego lokalizacja uwzględnia adaptację treści do konkretnego kontekstu kulturowego. Dzięki temu przekaz zostanie pozytywnie odebrany przez konsumentów z danego rynku docelowego.
Jaka jest różnica między zwykłym tłumaczeniem a lokalizacją?
Na pierwszy rzut oka różnica może wydawać się niewielka. W końcu tekst poddany tłumaczeniu zachowa w języku docelowym formę oryginału i przekaże te same informacje o firmie i jej produktach czy usługach. Jednak właśnie ta subtelna różnica stanowi o wartości dodanej lokalizacji. Nie polega ona bowiem tylko na przekazaniu informacji, lecz stanowi realne narzędzie marketingowe, które buduje wizerunek marki i pomaga w zdobywaniu nowych klientów dzięki swojej funkcji perswazyjnej.
Czym jest SEO copywriting
Kolejnym narzędziem promocji jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek poprawiająca widoczność firmy w internecie. Dotyczy to nie tylko samej strony internetowej, ale i obecności w mediach społecznościowych czy firmowych blogów. SEO copywriting to usługa polegająca na tworzeniu profesjonalnych treści promocyjnych, które kształtują wizerunek marki i przyciągają kolejnych klientów. Dopiero takie systematyczne i wszechstronne działania marketingowe pozwalają skutecznie dotrzeć do jak największego grona odbiorców. A co za tym idzie, przekładają się na realne zyski.