Skuteczny content marketing w języku obcym dla Twojej firmy
B icon

Skuteczny content marketing w języku obcym dla Twojej firmy

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Przedsiębiorcy coraz częściej dostrzegają, że przetłumaczenie strony internetowej i kilku ulotek nie wystarczają, aby podbić zagraniczny rynek. Działania marketingowe powinny być prowadzone regularnie, dlatego warto postawić na content marketing w języku obcym. W dzisiejszym artykule wyjaśnimy na czym on polega i dlaczego jest tak cennym narzędziem.

Dlaczego w marketingu potrzebny jest dobry content?

Mówiąc o content marketingu w języku obcym mamy na myśli marketing treści. Polega on na tym, by tworzyć wartościowe treści, które nie będą odbierane przez potencjalnych klientów jak nachalna reklama. Jest to więc bardziej subtelne narzędzie promocji marki i aktualnie jest wręcz niezbędne, aby się skutecznie wypromować. Content marketing daje firmie możliwość przedstawienia swojej oferty w sposób nie zniechęcający odbiorców, a wręcz budzący ich zainteresowanie.

Przykładowo, firma z branży oświetlenia może uruchomić na swojej stronie blog, w której doradzi jak dobrać lampę do pomieszczenia czy zamontować żyrandol. W tekście znajdą się odwołania do oferty firmy, ale całość będzie skutecznie pełnić funkcję informacyjną. Internauta szukający lampy otworzy artykuł licząc na fachową poradę, a przy okazji może skusi się na zakup właśnie w danym sklepie. Czy w przypadku contentu, który ma promować markę zagranicą wystarczy standardowe tłumaczenie pisemne? Nie zawsze. Często potrzebna będzie lokalizacja, która pozwoli lepiej dostosować treści do danego kręgu kulturowego, a czasami wskazane będzie prowadzenie działań od razu w języku obcym.

Na czym polega content marketing w języku obcym?

Gdzie zatem znajdziemy taką usługę jak content marketing w języku obcym? Wbrew pozorom, niekoniecznie w agencji marketingowej. Coraz częściej jest to element oferty biur tłumaczeń. Dzieje się tak dlatego, że to firmy z branży tłumaczeniowej mają dostęp do najlepszych lingwistów na rynku, w tym native speakerów różnych języków. A to właśnie połączenia nienagannej znajomości języka i umiejętności copywriterskich powinniśmy poszukiwać. Gdy już znajdziemy swojego dostawcę contentu, na co możemy liczyć?

Po pierwsze prowadzenie bloga czy profili w social mediach w języku obcym. Są to bezpośrednie kanały kontaktu z potencjalnymi klientami, więc warto o nie zadbać. Dla części treści można wykonać bezpośrednie tłumaczenie pisemne, ale nierzadko wpisy pisze się po prostu od nowa. W ramach usługi content marketingu może znaleźć się także stworzenie treści na stronę internetową, do ulotek, katalogów. Zależnie od ustaleń, lingwista może być jedynie konsultantem lub odpowiadać za proces pisania od początku do końca. Zlecając usługi content marketingu, pamiętajmy, aby precyzyjnie ustalić zakres obsługi. Potem pozostaje już tylko weryfikować skuteczność działań.

Skontaktuj się
z nami

Napisz do nas

Wyślij do nas zapytanie ofertowe - z chęcią doradzimy oraz przedstawimy konkretne rozwiązania dostosowane do określonych potrzeb.

Zamknij

Napisz do nas

Nie wybrano pliku
* wymagane
Zaznacz, aby kontynuować